مانیتور صنعتی چیست؟

مانیتورهای موجود در بازار به دو صورت خانگی و صنعتی عرضه می شوند. مانیتور صنعتی ویژگی ها و مشخصاتی دارد که سبب تمایز آن با دیگر مانیتورها شده است. با توجه به نیاز صنایع به این مانیتورها، در این مقاله اطلاعات مهمی در این راستا به شما ارائه می دهیم تا بدانید مانیتور صنعتی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید. اگر شما هم می خواهید تفاوت این نوع مانیتور را با مانیتور خانگی بدانید و اطلاعات لازم را در این باره کسب کنید، پس با ما همراه باشید.

معرفی مانیتور صنعتی

این مانیتورها نوعی نمایشگر پر کاربرد در صنایع هستند که می توانند تصاویر و اطلاعات مربوطه را با کیفیت بالایی نمایش دهند. مانیتور صنعتی انواع مختلفی دارد و در ابعاد گوناگونی ساخته می شود. این مانیتور از قطعات و مواد اولیه با کیفیتی تولید شده و به همین دلیل دوام بالایی دارد. به دلیل وجود انواع آلودگی ها در صنایع گوناگون، می توان از مانیتور صنعتی بدون هیچ نگرانی در این مکان ها استفاده نمود. قیمت مانیتورهای صنعتی نسبت به دیگر مانیتورها بیشتر است اما عوامل گوناگونی بر کم یا زیاد شدن قیمت این مانیتورها تاثیر دارد.

ویژگی های مانیتور صنعتی چیست؟

گفتیم که مانیتور صنعتی چیست و اکنون به سراغ ویژگی های آن می رویم. در صنایع گوناگون نیاز به مانیتوری است که تا مدت زمان طولانی بدون هیچ آسیبی روشن باشد. قطعا مانیتورهای خانگی اگر در چنین محیط هایی نصب شوند، پس از گذشت چندین ساعت از زمان روشن شدن، آسیب دیده و ممکن است بسوزند. مانیتورهای صنعتی این قابلیت را دارند که تا ۲۴ ساعت روشن بمانند. این میزان کارکرد توسط مانیتور صنعتی فوق العاده است زیرا هیچ آسیبی به دستگاه و قطعات آن وارد نمی شود.

یک مانیتور صنعتی درگاه هایی برای اتصال به سایر دستگاه ها دارد تا تصاویر و اطلاعات را با کیفیت بالایی نمایش دهد. جنس بدنه و صفحه مانیتور از بهترین مواد اولیه ساخته شده است تا در برابر آلودگی هایی مثل گرد و غبار مقاوم باشد. مانیتورهای صنعتی قابلیت نصب بر روی قسمت های مختلفی مانند دیوار و سقف را دارند تا مدیران صنایع با توجه به اهداف خود، به نصب این مانیتورها بپردازند. مانیتورهای صنعتی این قابلیت را دارند که در صورت قطع شدن تصویر، درگاه های جایگزین را فعال کنند تا اطلاعات به صورت پیوسته به نمایش درآید.

کیفیت تصاویر مانیتور صنعتی

شاید تا اینجا متوجه شده اید که میزان کیفیت تصاویر مانیتور صنعتی چیست اما ما در این بخش به بررسی این موضوع مهم می پردازیم. در مانیتور صنعتی از نمایشگری با بالاترین تکنولوژی استفاده می شود. این مانیتور تصاویر را با بهترین کیفیت نمایش می دهد و این تصویر در طول روشن بودن سیستم مانیتور، هیچ افت کیفیت و یا تاری و تیرگی نخواهد داشت. ترانزیستورهای مانیتور صنعتی از نوع پیشرفته و با دوام هستند و به همین دلیل از سوختن تصاویر جلوگیری می کنند.

عملکرد ۲۴ ساعته مانیتور صنعتی چگونه است؟

در بعضی از صنایع نیاز به مانیتوری است که در طول ۲۴ ساعت روشن باشد. مانیتور صنعتی این قابلیت را دارد که به مدت ۲۴ ساعت به طور پیوسته روشن بماند. مشکلاتی که در مانیتورهای خانگی به دلیل استفاده زیاد رخ می دهد، در مانیتور صنعتی دیده نمی شود. افرادی که می خواهند در شرکت، دفتر، اداره، کارخانه و یا هر مکان دیگری از مانیتور استفاده کنند، باید مدت زمان استفاده را مشخص نموده و سپس بر اساس آن از مانیتور صنعتی بهره ببرند.

درجه آی پی مانیتور صنعتی

سازندگان مانیتورهای صنعتی به این نکته توجه دارند که مانیتور را با آی پی بالا تولید کنند. شاید ندانید که آی پی مانیتور صنعتی چیست اما هر اندازه که آی پی مانیتور بیشتر باشد، مقاومت بهتری در برابر رطوبت، آب، گرد و خاک و سایر آلودگی ها دارد. پیش از خرید مانیتور صنعتی باید به این مورد توجه داشته باشید تا مانیتور مقاومی را خریداری کنید.

تصور کنید که برای کارگاه سنگ تراشی نیاز به نصب مانیتور دارید و از یک مانیتور خانگی استفاده می کنید. قطعا پس از گذشت چند روز، ذرات گرد و خاک سنگ ها به درون دستگاه نفوذ کرده و ممکن است مانیتور دیگر روشن نشود. مانیتورهای صنعتی به دلیل داشتن آی پی بالا در برابر تمامی این عوامل مقاوم هستند و شما می توانید بدون دغدغه آسیب دیدن از این مانیتورها استفاده کنید.

نصب مانیتور صنعتی

مانیتورهای خانگی  تنها در یک جهت نصب می شوند و تنظیماتی برای نصب از سمت دیگر را ندارند. بر خلاف این مانیتورها، مانیتور صنعتی را می توان هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی نصب کرد. نصب مانیتور صنعتی دشواری ندارد و به راحتی انجام می شود. زاویه مانیتور صنعتی و محل نصب آن قابل تغییر است.

اگر پس از گذشت مدت زمانی تمایل به تعویض محل نصب مانیتور صنعتی داشتید، می توانید با تعیین محل جدید، آن را به راحتی نصب کنید. می توانید مانیتورهای کوچک و بزرگ را با توجه به ارزش اطلاعات و اهمیت نصب مانیتور در محل، انتخاب و نصب نمایید.

نکات مهم خرید و نگهداری از مانیتور صنعتی

اگرچه در بین مطالب مانیتور صنعتی چیست به مقاوم بودن این مانیتور اشاره کردیم اما باید به این موضوع توجه کنید که این وسیله الکترونیکی نیز مانند تمامی وسایل نیاز به نگهداری دارد.

۱- در فواصل زمانی کوتاه به تمیز کردن مانیتور صنعتی بپردازید. با این روش از تجمع آلودگی بر سطح مانیتور جلوگیری می شود.

۲- در زمان هایی که به مانیتور نیازی ندارید آن را بیهوده روشن نکنید. با خاموش کردن به موقع می توانید طول عمر مانیتور صنعتی را افزایش دهید.

۳- در صورت بروز ناهماهنگی یا ایجاد اختلال در مانیتور، آن را با ناآگاهی باز نکنید. بهتر است از متخصصان برای رفع این مشکل کمک بگیرید تا بدون آسیب به سایر بخش ها، اختلال به وجود آمده رفع شود.

۴- اگر می خواهید مانیتور را در بخش های تولیدی نصب کنید باید احتیاط داشته و از نصب مانیتور در محل هایی که امکان پرتاب اجسام وجود دارد، خودداری کنید.

۵- پیش از آنکه مانیتور صنعتی بخرید، باید بدانید که مانیتور صنعتی چیست و سپس مانیتوری با ابعاد مناسب را خریداری کنید. اگر ابعاد مانیتور مناسب نباشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.