مزایای مانیتور صنعتی

مزایای مانیتور صنعتی

این روزها استفاده از مانیتور صنعتی در صنایع و مراکز گوناگون بسیار رایج است. داشتن مانیتور صنعتی در شرکت ها و سازمان های گوناگون لازم است. این مراکز برای آنکه مدیریت و کنترل بهتری داشته باشند، از مانیتورهای صنعتی استفاده می کنند. مزایای مانیتور صنعتی به گونه ای است که افراد را به خرید آن ترغیب می نماید. در این مطلب به بررسی این مزایا می پردازیم پس با ما همراه باشید.
استحکام بدنه مانیتور صنعتی
مانیتورهای صنعتی در مکان های مختلفی نصب می شوند و به همین دلیل از بدنه مقاوم و مستحکمی برخوردار هستند. بدنه این مانیتورها از مواد اولیه مرغوب تولید شده و به همین دلیل با وجود گرد و غبار، آلودگی و رطوبت در محیط هیچ آسیبی نمی بیند. مانیتورهای صنعتی به دلیل مقاومت بدنه می توانند در بخش های تولیدی و مدیریتی به راحتی استفاده شوند. علاوه بر بدنه دستگاه، قطعات به کار رفته در داخل مانیتور نیز بسیار مرغوب و با کیفیت می باشد.
نصب آسان مانیتور صنعتی
شاید گمان کنید که نصب مانیتور صنعتی نسبت به نوع خانگی دشوار تر است اما اینطور نیست. یکی از مزایای مانیتور صنعتی ، نصب آسان آن می باشد. این مانیتورها به راحتی بر روی سطح دیوار و یا سقف نصب می شوند. این مانیتورها این قابلیت را دارند که به صورت پایه دار نیز بر روی بخش مورد نظر قرار گیرند.
زاویه مانیتور صنعتی قابل تنظیم بوده و شما می توانید آن را در زاویه مورد نظر خود تنظیم نمایید. در صورتی که پس از نصب مانیتور صنعتی بخواهید محل آن را تغییر دهید، می توانید آن را از محل فعلی جدا کرده و در محل جدید نصب نمایید.
کاهش تابش اشعه های مضر
معمولا از سطح مانیتورهای خانگی، اشعه های مضری ساطع می شود که برای سلامت انسان مضر است. این اشعه ها پوست و چشم انسان را تهدید کرده و بیماری های سخت تری را به وجود می آورند. در مانیتورهای صنعتی برای حفظ سلامتی انسان، اشعه های مضر کاهش یافته اند. در تولید نمایشگر مانیتور های صنعتی از تکنولوژی کاهش تابش اشعه های مضر استفاده شده است تا با به کار بردن آن، سلامتی انسان ها حفظ شود.
عملکرد مناسب صفحه نمایش
یکی از مزایای مانیتور صنعتی عملکرد صفحه نمایش آن می باشد. در بعضی از مدل های این مانیتورها از صفحه نمایش لمسی استفاده شده است. این صفحه نمایش کارایی دستگاه مانیتور را افزایش داده است زیرا برای مدیریت و کنترل قسمت های مختلف آن می توان با لمس صفحه و در چند ثانیه، کارهای بسیاری انجام داد. کیفیت نمایش تصاویر در مانیتور صنعتی بسیار بیشتر از مانیتور خانگی است. این موضوع سبب شده تا افرادی که به طور اشتباه از مانیتورهای خانگی در بخش صنعتی استفاده می کنند، به فکر خرید مانیتورهای صنعتی باشند.
اتصال به سایر دستگاه ها و اینترنت
گاهی لازم است که مانیتورهای صنعتی به سیستم های دیگری وصل شوند و به همین دلیل درگاه های مخصوصی برای اتصالات این دستگاه ها در نظر گرفته شده است. بدین شکل مانیتورهای صنعتی به سایر دستگاه ها مانند دوربین های مداربسته متصل می شوند. مانیتورهای صنعتی از طریق شبکه اینترنت می توانند امکان کنترل از راه دور را در دسترس مدیران و صاحبان صنایع قرار دهند. از این طریق مدیریت کسب و کار به آسانی انجام شده و همه چیز درست و به موقع انجام می شود.
قابلیت نصب نرم افزارهای کاربردی
بر روی سیستم مانیتورهای صنعتی، نرم افزارهایی به صورت پیش فرض قرار دارند. گاهی برای آنکه استفاده از مانیتورهای صنعتی امکان پذیر شود، باید نرم افزارهای دیگری بر روی این دستگاه ها نصب گردند. از جمله مزایای مانیتور صنعتی این است که امکان نصب نرم افزارهای متفرقه بر روی آن وجود دارد. بدین شکل شما می توانید برای عملکرد بهتر مانیتور خود، هر نرم افزاری که با دستگاهتان سازگار است را بر روی آن نصب نمایید.
کارکرد ۲۴ ساعته مانیتور صنعتی
مانیتورهای صنعتی برخلاف مانیتورهای خانگی می توانند تا ساعت های طولانی و به مدت ۲۴ ساعت روشن بمانند. اگر از مانیتور خانگی به جای مانیتور صنعتی استفاده شود، پس از مدت کوتاهی دیگر عملکرد مناسبی نخواهد داشت. این موضوع به این دلیل به وجود می آید که با روشن بودن مداوم دستگاه، ترانزیستورهای آن آسیب می بینند. این مشکل دیگر در مانیتور صنعتی وجود ندارد زیرا این مانیتورها برای روشن بودن در مدت زمان طولانی، بهینه شده اند.
اجرای آسان تنظیمات
هر مانیتوری پس از روشن شدن، تنظیمات پیش فرض خود را اجرا می کند. شما باید توجه به زمینه فعالیت و اهداف خود، تنظیمات دستگاه را مجددا اجرا کنید‌. با این کار تنظیمات بهینه و شخصی سازی شده و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. تنظیمات مانیتور ها هیچ پیچیدگی نداشته و به آسانی قابل انجام است. به طور مثال می توانید میزان روشنایی صفحه را به اندازه دلخواه تغییر دهید.
داشتن درگاه های جایگزین
اگرچه مزایای مانیتور صنعتی بسیار بوده اما گاهی ممکن است به دلایل مختلفی تصویر آن قطع شود. مانیتورهای صنعتی از درگاه های جایگزین بهره مند هستند و پس از قطع شدن تصویر و یا خرابی آن، درگاه های جایگزین شروع به کار می کنند. از این طریق تصویر همیشه پایدار است و هیچ مشکلی در نمایش اطلاعات وجود نخواهد داشت.
کاربرد گسترده در انواع صنایع
مانیتور صنعتی کاربرد گسترده ای دارد و از آن در صنایع گوناگون استفاده می شود. مراکز تجاری، درمانی، مذهبی، صنعتی، نظامی و تفریحی تنها بخشی از مکان هایی هستند که از مانیتور صنعتی برای تحقق اهداف خود استفاده می کنند. در هر یکی از این مراکز تعداد، محل نصب و اهداف خرید مانیتور صنعتی، متفاوت است. کاربرد گسترده مانیتور صنعتی در صنایع، آن را تبدیل به یکی از ملزومات مدیریت در صنایع تبدیل کرده است.
کلام آخر
مزایای مانیتور صنعتی را بررسی کردیم و نکات مهم آن را به شما عزیزان ارائه دادیم. مانیتورهای بسیاری در سطح بازار عرضه می شوند اما شما باید پیش از خرید به امکانات، تکنولوژی و ابعاد این مانیتورها دقت کنید تا بتوانید از مزایای آنها استفاده نمایید. مانیتورهای صنعتی مقاوم و کاربردی هستند اما در صورت استفاده نادرست ممکن است به صورت جدی آسیب ببینند. پس باید اصول نگهداری این مانیتورها را به خوبی یاد بگیرید و اجرا کنید.