نصب میکروفن دوربین مدار بسته بسیار ساده است در این مطلب بصورت قدم به قدم این کار را آموزش خواهیم داد .برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شبکه گستران مهر حامد با شماره 09124215233 و یا 58785-021 تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات پیش از نصب

پیش از نصب میکروفن باید به چند نکته توجه کنید .

1.مهم ترین نکته این است که تعداد کانال های صدای DVR  شما کمتر از میکروفن های شما نباشد .

2.در صورتی که مشتری نیاز به نصب میکروفن  داشت باید حتما این نکته را در هنگام انتخاب DVR مد نظر قرار داد.

3.دومین نکته نوع فیش ورودی صدای موجود بر روی DVR است .

4.در برخی دی وی آر ها این فیش بصورت BNC و در برخی بصورت AV است .

5.باید پیش از نصب میکروفن از نوع فیش  اطلاع پیدا کنید تا بتوانید اتصالات مناسب آن را تهیه کنید.نصب میکروفن دوربین مدار بسته

مراحل نصب

میکروفن دارای دو فیش متفاوت است .یکی به شکل فیش AV که برای انتقال صدا مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری به شکل فیش آدابتوری که برای تغذیه میکروفن استفاده می شود این دو فیش را شناسایی کنید .

تغذیه میکروفن را  وصل کنید میکروفن ها نیز مانند دوربین های مدار بسته نیاز به برق ۱۲ ولتی دارند .معمولا مصرف میکروفن ها بصورت کسری از آمپر است .پس میتوانید از طریق یک آدابتور دوربین مدار بسته و میکروفن را بصورت همزمان متصل کنید .

برای اتصال تغذیه به میکروفن حتما از فیش استفاده کنید سعی کنید به هیچ عنوان سر سیم را نچینید .

فیش AV را سر کابل وصل کنید وصل کردن فیش AV نیز مشابه فیش BNC است .

مغزی  رابه مغزی فیش و شیلد را به بدنه وصل کنید .

نصب میکروفن دوربین مدار بسته و آماده سازی کابل صدا

معمولا برای بسیاری از نصاب ها این سوال مطرح می شود که از چه کابلی برای انتقال صدا استفاده کنیم .

در متراژهای پایین حتی کابل برق ساده هم میتواند صدارا انتقال دهد ،اما در صورت زیاد شدن فاصله بهتر است از کابل کواکسیال برای این کار استفاده کنید.کابل صدا را به DVR  وصل کنید در این قسمت باید با توجه به فیش موجود بر روی دی وی ار فیش کابل را نیز نصب کنید ،توجه داشته باشید که در صورتی که دوست دارید تمامی کابل ها را به صورت BNC وصل کنید میتوانید از رابط های BNC به AV  برای اتصال فیش BNC به ورودی AV موجود بر روی DVR استفاده کنید.

پیش از وصل میکروفن به DVR باید از خروجی صدای دستگاه یک کابل به یک بلندگو یا هدفون برای شنیدن صدا وصل کنید .این کابل نیز معمولا با فیش AV متصل میگردد .

پس از اتصال بلند گو به دستگاه در تنظیمات دستگاه صدای دوربین مورد نظر را فعال کنید .حال باید قادر به شنیدن صدای میکروفن باشید.در صورتی که صدای صوت در میکروفن می شنوید صدای بلند گو هارا کمتر کنید .

توجه داشته باشید که میکروفن برای تنظیم صدا داری یک ولوم داخلی کوچک است .سعی کنید  ولوم را تغییر ندهید .بهترین جایگاه برای ولوم حدود  وسط آن است .

 

برای مشاهده محصولات کلیک کنید