توضیحاتی که باید در مورد قیمت سانترال ایرانی بدانید!

سانترال یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ارتباطی برای شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون می‌باشد. سانترال‌ها توسط برندهای مختلفی ساخته می‌شوند و هر کدام قابلیت‌ها و امکانات خاصی دارند.

برندهای ایرانی نیز در این زمینه فعالیت داشته و انواع سانترال را روانه بازار کرده‌اند،افرادی که می‌خواهند سانترال ایرانی بخرند در جستجوی قیمت آن هستند.

زیرا قیمت سانترال یکی از اصلی‌ترین عواملی است که نقش مهمی در خرید این دستگاه دارد، قیمت سانترال ایرانی  موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

پس اگر شما هم می‌خواهید سانترال ایرانی بخرید و در مورد قیمت آن کنجکاو هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سانترال چیست؟

هر سازمان، اداره و شرکتی نیاز به برقراری ارتباط تلفنی با کاربران دارد.  در واقع وجود ارتباط تلفنی در هر شرکت و اداره‌ای را نمی‌توان به هیچ وجه انکار کرد. البته این را باید گفت که میزان ارتباطات شرکت‌ها شبیه به یکدیگر نیست. بعضی از شرکت‌ها ارتباطات تلفنی گسترده‌ای داشته و بعضی دیگر ارتباطات محدودی دارند. اما موضوع قابل توجه این است که هر شرکتی کارمندان  مشخصی دارد و تمام این کارمندان نیاز به ارتباط با یکدیگر و همچنین نیاز به ارتباط با کاربران دارند.

اگر هر یک از این کارمندان یک خط تلفن شهری مخصوص به خود را داشته باشند پس شرکت باید برای هر کارمند خود یک خط تلفن تهیه کند. این موضوع باعث می‌شود که هم نصب خطوط شلوغی‌هایی ایجاد کند و هم هزینه‌ها را افزایش دهد.  به طور مثال اگر یک شرکت از ۱۰۰ کارمند تشکیل شده باشد پس باید ۱۰۰ خط تلفن شهری را برای این کارمندان تهیه نماید.  مدیریت این خطوط دشوار و هزینه‌های آن  بسیار خواهد بود.  پس چنین کاری معقول و هوشمندانه نیست.

به همین دلیل می‌توان از سانترال برای رفع این مشکل استفاده کرد.

در واقع سانترال تعداد خط شهری مشخصی را دریافت کرده و آن را به خطوط داخلی مختلفی تقسیم بندی می‌کند.  از این طریق هم خطوط تلفن شهری کمتری نیاز است و هم هر یک از کارمندان کد داخلی مختص به خود را خواهند داشت. از این طریق کارمندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری داخلی با یکدیگر ارتباط کاملاً رایگان برقرار نمایند.

عوامل موثر بر قیمت سانترال ایرانی

قیمت سانترال ایرانی متاثر از عوامل گوناگونی می‌باشد. در واقع با تغییر این عوامل قیمت سانترال نیز تغییر می‌کند.  در این بخش به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

۱- نوع برند سازنده

یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین قیمت سانترال نوع برند سازنده آن است. از آنجایی که سانترال‌های ایرانی چند سالی است که در بازار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، پس  فضای رقابتی تنگاتنگی دارند.  شما باید در مورد برند سازنده سانترال تحقیق کنید. پس از تحقیق متوجه خواهید شد که هر برند انواع سانترال‌های خود را با چه قیمتی عرضه می‌کند.

بدون شک برندهای مطرح  و معتبر با توجه به سابقه ساخت سانترال و همچنین کیفیت محصولات عرضه شده، قیمت بالاتری را برای محصولات خود در نظر دارند.  در این بین محصولات ارزان قیمتی نیز وجود دارند که حتی اسم برندهای آنها را برای یک بار هم نشنیده‌اید. اگر کمی تحقیق کنید متوجه خواهید شد که محصولاتی که زیادی ارزان بوده و قیمت فوق العاده پایینی دارند، کیفیت چندانی نداشته و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی خراب می‌شوند.

۲- نوع سانترال

سانترال‌ها به دو دسته  کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می‌شوند. سانترال‌های کم ظرفیت برای شرکت‌های کوچک مناسب بوده زیرا این شرکت‌ها ارتباطات تلفنی محدودی دارند. سانترال‌های پر ظرفیت برای شرکت‌های بزرگ مناسب هستند. زیرا این شرکت‌ها ارتباطات گسترده‌ای داشته و قاعدتاً باید ظرفیت بالاتری داشته باشند. اگر شرکت شما یک شرکت بزرگ است که ارتباطات گسترده‌ای دارد پس قطعاً باید سانترال پرظرفیت تهیه نمایید. قیمت سانترال ایرانی پر ظرفیت بیشتر از سانترال کم ظرفیت می‌باشد.

۳-  امکانات و قابلیت‌های سانترال

هر یک از سانترال‌های موجود در بازار امکانات و قابلیت‌های خاصی دارند. شما باید نیاز و اهداف خود را مشخص نمایید و سپس بر اساس آن سانترالی که امکانات و قابلیت‌های مورد انتظار را دارد انتخاب کنید. اگر سانترال خریداری شده امکانات مورد نظر شما را نداشته باشد شما را از خرید آن پشیمان خواهد کرد. بدین ترتیب باید مجدداً هزینه کرده و سانترال جدیدی را تهیه کنید.  هر کدام از سانترال‌هایی که امکانات و قابلیت‌های بیشتری داشته باشند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. معمولاً سانترال‌های کم ظرفیت با امکانات محدود، قیمت پایین‌تری دارند.

۴- استحکام و دوام سانترال

 افرادی که از سانترال برای برقراری ارتباط تلفنی در شرکت خود استفاده می‌کنند، قصد استفاده طولانی مدت از آن را دارند. به همین دلیل یک سانترال باید کیفیت فوق العاده‌، استحکام و دوام بالایی داشته باشد و تا چندین و چند سال برای رفع نیاز شرکت‌ها پاسخگو باشد. قیمت سانترال ایرانی با دوام نسبت به سانترال‌هایی  که دوام کمتری دارند بیشتر است.  پس اگر می‌خواهید که از سانترال خود تا مدت‌ها استفاده نمایید، بهتر است که کمی بیشتر هزینه کرده و یک سانترال ایرانی با دوام و مستحکم را خریداری کنید.

آیا قیمت سانترال ایرانی پایین است؟

افرادی که می‌خواهند سانترال ایرانی بخرند نسبت به قیمت آن بسیار کنجکاو هستند.

در واقع تصوری که در جامعه وجود دارد این است که قیمت دستگاه سانترال ایرانی نسبت به نوع خارجی کمتر است، در اینجا باید گفت که سانترال‌های ایرانی در انواع و اقسام قیمت‌ها به مشتریان عرضه می‌شوند.

هر کدام از سانترال‌ها متناسب با کیفیت، امکانات و دوامی که دارند قیمت گذاری شده‌اند. بعضی از مدل‌های سانترال ایرانی هم رده با مدل‌های خارجی هستند.

پس شما با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و امکاناتی که مورد انتظارتان است باید به انتخاب سانترال مورد نظر بپردازید.

نصب سانترال

در ادامه بعد از خرید تلفن و سانترال مورد نظرتون نوبت به انتخاب یک نصاب سانترال خبره و متخصص میرسه.

یک نصاب سانترال متخصص باید چه ویژگیهایی داشته باشد:

  • آشنایی کامل با کلیه مراکز تلفن سانترال
  • آشنایی کامل با خطوط مخابراتی
  • آشنایی کامل با باکس های تلفن معمولی و کروز
  • آشنایی کامل با کابل کشی های طبقات ساختمانها
  • آشنایی کامل با برنامه ریزی های جدید سانترالها

شرکت شبکه گستران مهرحامد با سابقه ای 15 ساله در زمینه فروش و اجراء انواع سانترال های کم ظرفیت ، پرظرفیت و تحت شبکه ویپ دارای رزومه ای بسیارقوی میباشد.

برای سفارش نصب و راه اندازی سانترال کافیست تماس بگیرید یا روی لینک زیر کلیک کنید.

نصاب

کلام پایانی

 در این مطلب قیمت سانترال ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم.

اکنون شما می‌توانید با توجه به موارد ارائه شده برای خرید سانترال ایرانی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که هر یک از سانترال‌ها دارای قیمت مشخصی بوده و قیمت همه آنها برابر نیست.

بهتر است که ابتدا امکانات مورد نظر خود را تعیین نمایید و سپس مدل‌هایی که دارای این امکانات هستند را مشخص کنید.

از این طریق می‌توانید راحت‌تر قیمت سانترال را به دست آورید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

بدین شکل با قاطعیت برای خرید سانترال ایرانی اقدام خواهید کرد.